Handig om te weten!
Wanneer geef ik les?
Dinsdag t/m donderdag: 9:00 tot 16:30 en 19:00 tot 20:30
Vrijdag: 9:00 tot 14:00
Zaterdag: 10:00 tot 14:00
(bij afname van een pakket kun je via On my Way zelf je lesuren reserveren in mijn agenda.)
(Een proefles wordt alleen overdag en in overleg met instructeur ingepland.)
Kan ik alleen s'avonds rijden?
Nee, je kunt niet alleen s'avonds lessen. Om goed te leren rijden moet je leren omgaan met verschillende soorten verkeersbeelden. Overdag is dit uiteraard heel anders dan s'avonds of in het weekend. Met een beginnende leerling is dit altijd overdag (vooral winter). Natuurlijk zal ik met iedere leerling s'avonds ook lessen zodat je ervaring krijgt met rijden in schemering of in het donker.
Als je besluit aan je rijbewijs te beginnen zul je ook moeten bedenken of dit met werk, stage en/of studie te combineren is met de lestijden die ik aanbied.
Moet ik direct mijn theorie halen?
JA! Wil je starten met praktijklessen moet je direct actief met je theorie aan de slag! Vanaf 1 mei 2024 is het verplicht een theoriecertificaat te hebben voordat een examen geboekt kan worden. Om jouw voortgang naar een praktijkexamen soepel te kunnen laten verlopen moet je dit dus z.s.m. behalen.
Je kunt hiervoor los het theoriepakket aanschaffen via de On My Way app. In de app kun je een voorproefje inzien van dit theoriepakket.
Vindt je het fijn om nog extra uitleg te krijgen voor je het theorie-examen gaat doen, boek dan online een theoriepakket met cursusdag. Je vind online genoeg aanbieders. De On My Way theoriecursus is exclusief het theorie-examen. Het theorie-examen plan je en betaal je zelf via www.CBR.nl.
Omdat er op dit moment een wachtlijst is voor praktijklessen, start ik bij plek alleen met 10 lesuren. Heb je binnen die termijn je theorie niet gehaald worden de lessen gestaakt tot het theorie is behaald. Dat kan wel resulteren in weer een periode wachttijd op verdere lessen.
Je mag je altijd inschrijven voor een proefles. Je komt dan in ieder geval op de wachtlijst totdat het theoriecertificaat is behaald.
Wel al je theorie gehaald? Geef het direct aan bij je inschrijving, dan zal ik z.s.m. plek voor je proberen te maken in de agenda.
Kijk ook op www.cbr.nl voor meer info over het boeken van een theorie-examen.
Verder nog vragen of onduidelijkheden?
Zet ze op de mail, dan probeer ik je zo snel mogelijk te antwoorden.